Рольові ігри на уроках англійської мови
рольові ігри
Казочка про язичок. Презентація.
рольові ігри
Казочка про язичок. Презентація.
Зразки дидактичних ігор для використання на уроках англійської мови в початкових класах.
Фонетичні ігри.
· Гра « Спіймай звук»
Мета: формувати навички фонематичного слуху.
Вчитель по черзі називає слова, в яких є або немає звука [ r ] чи іншого звука, артикуляція якого відпрацьовується. Якщо учні чують даний звук – плескають в долоні, якщо ні – сидять тихо. Ця гра на увагу.
· Гра «Аукціон»
Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух.
Учитель готує картки з малюнками предметів, назви яких відомі учням і роз-кладає усі ці картки малюнками догори. Учні сідають чи стають навколо столу. Учитель вимовляє звук або звукосполучення, а учні повинні швидко відшукати на столі малюнок предмета, назва якого починається з цього звука (звукосполучення). Той, хто найшвидше візьме картку, вважається найспритнішим покупцем. Потім учитель називає інший звук, і гра триває. Перемагає той, хто «купив» найбільшу кількість речей.
· Гра «Назви слово»
Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух.
Учні стають у коло. Один із гравців кидає м’яча іншому і вимовляє звук, наприклад, [e]. Гравець, який піймав м’яча, має назвати слово із цим звуком, наприклад, pet. Продовжуючи гру, він називає інший звук і кидає м’яча сусідові.
· Гра «Незвичайний телефон»
Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків англійських звуків.
На дошці на прикріпленому плакаті зображено великий телефон. На його диску замість цифр – транскрипційні знаки різних звуків. Завдання учасників гри «набрати» за певний час якомога більше слів з цими звуками та вимовити ці слова.
· Гра «Правда – неправда»
Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків та вчити встановлювати відповідність із звуками.
Вчитель або кращий учень називає звуки, показуючи відповідні транскрип-ційні знаки і іноді «допускає» помилки. Учні повинні помітити помилку, плеска-ючи в долоні, та виправити її.
· Гра «Вчитель – учень»
Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків та вчити встановлювати відповідність із звуками.
Один учень у ролі вчителя називає звук, а «учень» знаходить його позначення та називає з ним кілька слів. Потім вони міняються ролями.
· Гра «Один зайвий» («Odd One Out»)
Мета: формувати навички фонематичного слуху, тренувати селективне слухання. Учитель пропонує учням вибрати з трьох або чотирьох слів те, у якому немає певного звуку (зайве слово). Наприклад:
meet, seal, sit, veal (зайве слово sit)
bat, pen, and, sad (зайве слово pen).
Методом виокремлення потрібного звуку може бути оплеск після «зайвого слова» або учні можуть просто назвати його.
Подібні вправи вчитель може сам складати для відпрацювання саме того звука, який вивчається.
· Казка про Mr. Language
Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.
Цю казку можна використовувати на уроках англійської мови як повністю, так і частково.
Діти, Mr. Language – це ваш друг, який буде вам допомагати. У нього дуже гарна вимова, тому що він – англієць. Давайте спробуємо вимовити звуки так, як це робить він.
Вранці Mr. Language прокинувся, встав, відтулив штори на вікні [w] – [w]. По-года була чудова, він вигукнув [a:], [ɔ:]. Вирішив прибрати у кімнаті, вибити ки-лими [p] – [b]. Трохи попрацював пилососом [t] – [d], протер дзеркало [h] – [h]. Поснідав та вирішив попити чаю, проте він був гарячий. Mr. Language подмухав [f] – [v].
Пішов на прогулянку після сніданку. Надворі побачив пташку, яка звала пта-шенят: [vi:] – [vi:] – [vi:]. Під деревом сиділа мати – свиня з поросятами та звала їх: [wi] - [wi] - [wi]. Назустріч йому вибіг злий собака та загарчав: [r] – [rrrr], Mr. Language сказав у відповідь [brr]. Він тупнув ногою, і собака втік.
Раптом підповзла змія та засичала: [ʃ ] – [ʃʃʃ]. Вона зламала зуба та засичала: [θ]- [ð]. Mr. Language усміхнувся і пішов додому, де на нього чекали справи.
Скоромовки.
Скоромовки не тільки допомагають дітям здобути навички вимови на перший погляд схожих одне на одного англійських слів, не тільки знайомлять дітей з новими словами, але й виконують велику психологічну задачу: допомагають учням пересилити самих себе у швидкій усвідомленій вимові довгих англійських речень.
[b]
*
Betty Botta had some butter,
"But," she said, "this butter's bitter.
If I bake this bitter butter,
it would make my batter bitter.
But a bit of better butter -
that will make my batter better."
"But," she said, "this butter's bitter.
If I bake this bitter butter,
it would make my batter bitter.
But a bit of better butter -
that will make my batter better."
*
A big black bug bit a big black bear,
made the big black bear bleed blood.
*
A big black bug bit a big black bear,
made the big black bear bleed blood.
*
Black bug's blood.
*
Betty and Bob brought back
*
Betty and Bob brought back
Blue balloons from the big bazaar.
*
A box of biscuits, a batch of mixed biscuits
*
A box of biscuits, a batch of mixed biscuits
[s] – [ʃ]
*
She sells seashells by the seashore.
The shells she sells are surely seashells.
So if she sells shells on the seashore,
I'm sure she sells seashore shells.
*
The shells she sells are surely seashells.
So if she sells shells on the seashore,
I'm sure she sells seashore shells.
*
Mrs. Smith's Fish Sauce Shop.
*
Shy Shelly says she shall sew sheets.
*
*
Shy Shelly says she shall sew sheets.
*
Six short slow shepherds.
[w]
*
Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy?
Why, Willy?
Why, Willy? Why?
Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy?
Why, Willy?
Why, Willy? Why?
[s] – [w]
*
Swan swam over the sea.
Swim, swan, swim!
Swan swam back again.
Well swum, swan!
*
Swan swam over the sea.
Swim, swan, swim!
Swan swam back again.
Well swum, swan!
Римування.
Римування дають можливість відпрацювати не лише кожний окремий звук, але й вимову його в різних сполученнях. Паралельно йде засвоєння правильної інтонації з необхідними паузами та чергуванням низхідних та висхідних тонів. А в цілому, римування англійською – це засіб активізації та налаштування учнів на роботу , оскільки вони допомагають зняти напругу та скутість.
Пропоную зразки римувань англійською мовою:
· Monkey Talk. [ð]
- Мені здається, що ви усі можете дуже добре показувати маленьких мавпочок – як вони кривляються та «розмовляють». Мавпочки в англійському зоопарку розмовляють англійською. І коли вони вимовляють звук [ð], дуже стараються – так стараються, що показують відвідувачам свої язички. Розгнівана мавпочка на всіх кричить: «They, they, they», а дресирована мавпочка розмовляє як поет: «Thee, thee, thee»: Little monkey in the tree
This is what he says to me,
“They, they, they
Thee, thee, thee”.
Monkey jumps from limb to limb
While I chatter back to him:
“Thee, thee, thee
They, they, they”.
· Інші римування, які можна використовувати на уроках англійської мови в початкових класах:
Higglety, pigglety, pop!
The dog has eaten the mop;
The pig's in a hurry,
The cat's in a flurry,
Higglety, pigglety, pop!
***
Hickory , dickory, dock,
The mouse ran up the clock.
The clock struck one,
The mouse ran down,
Hickory , dickory, dock.
***
Hey diddle, diddle,
The cat and the fiddle,
The cow jumped over the moon;
The little dog laughed
To see such sport,
And the dish ran away with the spoon.
***
Diddle, diddle, dumpling, my son John,
Went to bed with his trousers on;
One shoe off, and one shoe on,
Diddle, diddle, dumpling, my son John. Humpty-Dumpty
The dog has eaten the mop;
The pig's in a hurry,
The cat's in a flurry,
Higglety, pigglety, pop!
***
The mouse ran up the clock.
The clock struck one,
The mouse ran down,
***
Hey diddle, diddle,
The cat and the fiddle,
The cow jumped over the moon;
The little dog laughed
To see such sport,
And the dish ran away with the spoon.
***
Diddle, diddle, dumpling, my son John,
Went to bed with his trousers on;
One shoe off, and one shoe on,
Diddle, diddle, dumpling, my son John. Humpty-Dumpty
Humpty-Dumpty sat on a wall,
Humpty-Dumpty had a great fall;
Humpty-Dumpty had a great fall;
All King's horses and all the King's men
Couldn't put Humpty together again.
Silly
Gilly Silly Jarter,
She lost her garter,
In a shower of rain.
The miller found it,
The miller ground it,
And the miller gave it to Silly again.
Couldn't put Humpty together again.
Silly
Gilly Silly Jarter,
She lost her garter,
In a shower of rain.
The miller found it,
The miller ground it,
And the miller gave it to Silly again.
Коли учні добре засвоїли артикуляцію звуків у скоромовках та римуваннях, можна поєднувати їх із грою та елементом змагання для відпрацювання чистоти вимови звуків, дихання, почуття ритму та створення у дітей радісного настрою. Також для закріплення можна запропонувати такі види вправ із використанням скоромовок:
1. Скласти скоромовку з розсипаних слів (у групах, індивідуально за картками); 2. Вгадати скоромовку за ключовим словом (у групах, індивідуально за картками або фронтально). 3. Вгадати скоромовку за малюнком; 4. Гра у командах: одна команда починає скоромовку, друга завершує та навпаки; 5. Гра у командах: яка група швидше та правильніше скаже скоромовку, при цьому використовують годинник.
1. Скласти скоромовку з розсипаних слів (у групах, індивідуально за картками); 2. Вгадати скоромовку за ключовим словом (у групах, індивідуально за картками або фронтально). 3. Вгадати скоромовку за малюнком; 4. Гра у командах: одна команда починає скоромовку, друга завершує та навпаки; 5. Гра у командах: яка група швидше та правильніше скаже скоромовку, при цьому використовують годинник.
Лексичні ігри.
· Гра «Скажи наступне слово»
Мета: засвоєння та повторення назв днів тижнів, місяців, дат, числівників.
Учитель називає день тижня, місяць, дату або числівник. Учні по черзі швидко називають наступний день, місяць, дату або числівник. За кожне правильне слово учень дістає очко.
Цю гру можна проводити на командну чи особисту першість.
· Гра «Лексичне лото «Bingo!»
Мета: повторення лексики з будь – якої теми.
Учитель готує список слів з якої – небудь лексичної групи (назви тварин, ма-газинів, меблів, шкільного приладдя тощо). Кожний учень креслить на аркуші паперу квадрат, який ділить на 9 маленьких квадратів, у кожному з яких учні пи-шуть по одному слову із заданої групи.
На виконання цього завдання учням дається 3-5 хвилин, після чого вчитель голосно читає слова зі свого списку, викреслюючи прочитані. Учні викреслюють слова, які є у їхніх квадратах. У кого виходить три закреслені слова по вертикалі, горизонталі або діагоналі, той говорить: «Bingo!». Цьому учню надається перше місце. А вчитель продовжує читати слова зі списку, щоб визначити друге і третє місце.
· Гра «Кольори»
Мета: повторення назв кольорів.
Перед грою вчитель розучує з учнями вірш:
I see something yellow, yellow, yellow,
I see something yellow.
Guess what it can be!
Він пояснює, що замість слова «yellow» можна вжити будь-яке слово, що означає колір. Учитель повторює з учнями назви вивчених кольорів і кладе на стіл кілька малюнків, на яких зображено предмети різних кольорів. Учні по черзі під-ходять до столу і повторюють вірш, замінюючи в ньому назву кольору і показую-чи класу малюнок, виконаний у цьому кольорі. Хто робить це правильно, дістає очко.
· Гра «Веселе коло»
Мета: повторення назв кольорів.
Учні сідають чи стають у коло. Один з них кидає кому-небудь м’яч або м’яку іграшку і називає колір. Учень, який спіймав м’яч, називає словосполучення: колір + предмет (a red flower) і кидає м’яч іншому учневі, називаючи інший колір, і т. д. Учень, який не може назвати словосполучення, вибуває з гри.
· Гра «Не збийся з ритму»
Мета: повторення слів до певної теми.
Учні сідають колом або півколом. Учитель розучує з ними такі дії: двічі стукнути долонями по столу, підняти руки і двічі плеснути в долоні, потім двічі ляснути пальцями. Ця послідовність дій повторюється кілька разів у чіткому ритмі. Коли учні засвоїли цю послідовність дій, учитель пояснює, що надалі вони виконуватимуть першу і другу дію всі разом, а під час третьої перший учень повинен сказати яке-небудь слово на задану тему. Зазначена послідовність дій виконується далі і вже другий учень має сказати яке-небудь слово, ляскаючи пальцями. Хто при цьому збивається з ритму, не може сказати або повторює вже сказане слово, вибуває з гри. В кінці гри у колі залишається лише один учень, який і стане переможцем.
· Гра «Земля, вода, повітря»
Мета: повторення назв речей, істот, розподіл їх за сферами існування.
Учні стають колом. Один із них кидає м’яч або м’яку іграшку іншому учневі і говорить яке-небудь одне слово: «earth», «air», «water». Учень, який спіймав м’яч, має швидко назвати річ або істоту, яка існує в цій сфері (наприклад: air – a bird, earth – a house,water – a ship), і кинути м’яч іншому учневі, сказавши знову одне з цих трьох слів.
Учень, який говорить неправильно, повторює сказане раніше слово або не мо-же назвати ніякої речі чи істоти, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишиться в грі до кінця.
· Гра «Клубок»
Мета: активізація лексики з певної теми, розвиток слухової пам’яті.
Учні сідають колом. Учитель починає розмову з будь-якої теми, наприклад «Покупки»: Yesterday I went shopping and bought somebread. Учень, який сидить зліва, повторює це речення і додає:Yesterday I went shopping and bought some bread and some meat.Третій повторює це речення і додає своє словосполучення. Хто не зможе відтворити попередніх речень або додати своє, вибуває з гри.
Таку гру можна проводити з будь-якої теми на різних етапах навчання.
· Гра «Що зникло?»
Мета: повторення слів до певної теми.
Учитель розкладає на столі вісім малюнків з тваринами або певними предметами, які важко запам’ятовуються дітьми. Потім пропонує учням закрити очі: Shut your eyes! Учитель в цей момент забирає один з малюнків і каже: Open your eyes! What is missing? Учні називають предмет, малюнок якого зник. Діти знову закривають очі і гра триває.
· Гра «Котра година?»
Мета: активізація лексики до теми «Час».
Учитель ділить клас на дві – три команди. На макеті годинника він ставить стрілки на певний час і звертається до першого гравця першої команди із запитанням: What’s the time? За правильну відповідь команді зараховується двоє очок. Якщо замість першого учня відповідає інший з цієї команди, то зараховується одне очко. Далі вчитель міняє час на циферблаті, запитує про час у першого гравця другої команди, і гра триває. Протягом гри кожен учень має можливість сказати, котра година, і завоювати для своєї команди двоє очок.
· Гра «Хрестики – нулики»
Мета: активізація лексики з певної теми.
Учитель ділить клас на дві команди – «хрестики» і «нулики». На дошці зображено квадрат, який поділено на 9 менших квадратиків. В кожному квадраті написана назва теми-категорії, наприклад: animals,seasons, food, weather, professions, clothes і т. д. Кожна команда вибирає собі категорію, а вчитель читає запитання до цієї категорії. Якщо гравці відповідають на запитання, то вчитель замість категорії ставить значок команди, що дала відповідь: хрестик або нулик. Перемагає команда, що має три хрестика чи нулика підряд. Запитання можуть бути такі:
Animals: It lives in the forest; it’s brown and fat and has a short tail. (A bear)
Seasons: Children don’t go to school in … (Summer)
Food: What vegetables do you need to cook vegetable salad?
Weather: What can we see in the sky at day when there are no clouds? (The sun)
Professions: People of this profession sell things. (A seller) і т. д.
· Гра «Заборонений числівник»
Мета: закріплення кількісних та порядкових числівників.
Вчитель ділить клас на дві команди. Він називає «заборонений» числівник – його не можна вимовляти. Учні хором чи індивідуально рахують, називаючи кількісні або порядкові числівники. Той, хто помиляється і вимовляє «заборонений» числівник, приносить своїй команді штрафне очко. Виграє команда, що отримала меншу кількість штрафних очок.
· Гра «П’ять слів»
Мета: закріплення лексики з певної теми.
Учитель ділить клас на дві команди. Один учень з першої команди рахує до п’яти (спочатку можна спробувати до десяти), а представник другої команди повинен за цей час назвати п’ять слів з певної теми, зазначеної вчителем заздалегідь. Учасник, що не справився із завданням, вибуває з гри. Вчитель може змі-нювати тему протягом гри.
· Гра «Назви шосте слово»
Мета: закріплення та активізація лексики з певної теми.
Учні сідають в коло чи півколо. Учитель починає гру, називаючи п’ять відомих учням слів з певної теми, наприклад: п’ять видів спорту, професій, тварин тощо. Учень, на якого вказує вчитель, має швидко додати ще одне – шосте слово, не повторюючи вже названих слів. Якщо учень одразу ж називає «шосте» слово, то стає ведучим, якщо ж замешкається, то ведучий залишається той самий.
Приклад гри: cat, dog, monkey, rabbit, cow, …(pig).
· Гра «Раз – два»
Мета: закріплення та активізація лексики з певної теми.
Учні стають в коло. Учитель дає кожному учаснику «ім’я» - слово із вивченої лексики. Щоб діти запам’ятали ці «імена», кожен має ще раз по колу назвати себе новим іменем. Далі починається гра. Учні хором кажуть: One – two. Ведучий називає своє нове ім’я і нове ім’я будь-якого іншого учня. Знову хором: One – two. Учень, чиє ім’я було названо ведучим, називає своє нове ім’я і нове ім’я іншого гравця. Так гра триває, поки не будуть названі усі гравці. Приклад гри:
Хором: One – two
Учень: Bear, dog.
Хором: One – two
Учень: Dog, cat.
Гра проводиться у швидкому темпі. Якщо учень називає себе та іншого гравця не зразу або забуває імена учнів, він виходить з гри.
· Гра « Що зайве?»
Мета: активізація лексики з певної теми.
Гра проводиться з картками. Вчитель розміщує на дошці групами картки зі словами по чотири. Діти по черзі називають картку, яка не входить в ту чи іншу групу, і вчитель забирає її. Потім кожна з груп називається одним узагальнюючим словом. Для ускладнення завдання гру можна проводити без карток – усно.
Приклад гри: Cow, horse, window, pig.
What doesn’t belong?
“Window” doesn’t belong.
Cows, horses, pigs are domestic animals.
· Гра «Підбери антонім»
Мета: розширення словникового запасу учнів.
Перед початком гри вчитель пояснює учням, що антоніми – це протилежні за значенням слова. Гру можна проводити з м’ячем. Учитель кидає учневі м’яч, називаючи певне слово, а учень має повернути м’яч, підібравши до нього антонім. Таку ж гру можна проводити на підбір синонімів або рим.
· Гра «Їстівне – неїстівне»
Мета: активізація лексики з різних тем.
Гра проводиться з м’ячем. Учитель або учень кидає м’яча іншому учневі, називаючи певне слово. Якщо слово означає їстівний предмет, дитина ловить м’яча, якщо ж неїстівний – відкидає його.
· Гра «Виправ помилку»
Мета: закріплення та активізація лексики з теми «Частини тіла».
Дітям подобається виправляти помилки інших. Вчитель показує свою руку і каже: “Oh, something is wrong with my foot!” Учні виправляють: “with your hand!”.
Вчитель продовжує: “I don’t hear, something is wrong with my nose!”,показуючи на вухо, наприклад. Діти сміються і виправляють. Потім роль ведучого може ви-конувати учень, який по черзі звертається до однокласників.
Орфографічні ігри.
· Гра «Назви ці літери»
Мета: засвоєння орфографії слів, повторення літер.
Учитель заздалегідь готує список слів, важких для написання. Ці слова мають бути відомими учням.
Клас ділиться на дві – три команди. Учитель говорить слово, і перший учень першої команди повинен назвати літери цього слова. Далі учитель називає інше слово першому учневі другої команди, потім – першому учневі третьої команди, далі – другому учневі першої команди і т. д. За кожну правильну відповідь ко-манда дістає очко.
· Гра «Які літери пропущено?»
Мета: розвиток орфографічних навичок, повторення алфавіту.
Учитель показує двом – трьом командам учнів по черзі картки з написаними на них словами, в яких пропущено одну – дві літери ( c_ t, pe _ _il, _il, h_us_). Учні відповідної команди спочатку повинні назвати пропущені літери, а потім ціле слово. За кожну правильну відповідь команді зараховується очко.
· Гра «Ланцюжок із слів»
Мета: повторення орфографії слів, алфавіту.
Учні стають біля своїх парт. Перший учень лівого ряду говорить яке-небудь слово і називає літери цього слова по порядку. Учень, який стоїть за ним, гово-рить слово на ту літеру, якою закінчується попереднє слово, і також називає літе-ри цього слова і т. д. Учень, який не може сказати слово чи неправильно його на-зиває, сідає за парту, тобто вибуває з гри. Гра ведеться доти, доки не залишиться стояти один учень. Він і стає переможцем.
· Гра «Хто складе більше слів?»
Мета: повторення вивчених слів, практика в їх написанні.
Учитель пише на дошці яке-небудь довге слово. Учням дається завдання напи-сати з цих самих літер стільки слів, скільки зможуть. Кожну літеру можна напи-сати лише стільки разів, скільки її вжито у запропонованому слові. Не дозволя-ється писати власні імена та іменники у множині.
Учні працюють протягом п’яти хвилин, тримаючи списки своїх слів у секреті від інших. Далі вони по черзі читають написані слова, а інші викреслюють із сво-їх списків слова, що вже називалися. Виграє той, у кого залишиться найбільше не закреслених слів.
· Гра «Переплутані букви»
Мета: розвиток орфографічних навичок.
Учитель готує список слів з неправильно розташованими літерами. Він тира-жує цей список за кількістю учнів у класі. Кожен учень, отримавши такий спи-сок, за три хвилини повинен відгадати стільки слів, скільки зможе, і записати їх
поряд з відповідними наборами літер. Виграє той, хто відгадав і правильно запи-сав найбільше слів.
· Гра «Подивись, запам’ятай і запиши»
Мета: повторення назв предметів, розвиток орфографічних навичок.
Учитель готує 6-8 маленьких предметів або малюнків предметів, назви яких учні вже знають. На початку гри він розкладає ці предмети (малюнки) на столі і дає можливість усім учням дивитися на них протягом 20 секунд. Потім він закриває стіл папером або скатертиною і пропонує учням записати назви предметів, які вони запам’ятали. Після цього учитель запитує в кожного, скільки записано слів. Далі він знімає зі столу папір або скатертину і пропонує учням порівняти те, що вони записали, з фактичною наявністю предметів (малюнків). Хто найбільше запам’ятав предметів і правильно записав їхні назви, стає переможцем.
· Гра «Невидимі слова»
Мета: розвиток орфографічних навичок.
Учитель вибирає ведучого. Його завдання – написати слово, але пише він його рукою в повітрі. Завдання решти учнів – записати слово в зошитах правильно. Виграє той, хто правильно записав усі слова.
· Гра «Запам’ятай слова»
Мета: формування навичок орфографічної пам’яті.
Учитель пише на дошці слова, відомі учням. Пропонує їм уважно подивитися на них протягом певного часу. Потім учитель закриває слова і дає завдання учням записати в зошити ті слова, в яких є певна літера чи буквосполучення. Виграє той, хто запише правильно найбільше слів.
· Гра «Буквена драбина»
Мета: розвиток орфографічних навичок.
Учитель пише на дошці коротке слово. Учні повинні написати під ним ще одне слово, яке довше від даного на одну літеру. Дозволено змінювати в кожному наступному слові будь-які літери, крім першої. Переможцем стає той, хто написав найбільше слів. Наприклад:
Me
Man
Moon
Month
Mother
Morning.
Man
Moon
Month
Mother
Morning.
· Гра «Підбери слова»
Мета: розвиток орфографічних навичок.
Клас ділиться на 2-3 команди. Учитель називає будь-яку літеру та її порядковий номер у слові. Наприклад: Letter “I” is the second in theword. Кожна команда отримує свою літеру. Учні по черзі згадують і пишуть на дошці слова, в яких ця літера стоїть другою. За кожне слово команда отримує один бал. Наприклад:
Kite, site, mine, pine, line.
Перемагає та команда, яка напише більше слів.
· Гра «З двох – третє»
Мета: розвиток словотворчих та орфографічних навичок.
Учитель підбирає для гри складні іменники, які складаються з двох частин, кожна з яких може бути самостійним словом. Частинки цих слів пишуться на аркушах паперу та роздаються учасникам гри. Кожен учень повинен відшукати собі партнера, у якого на аркуші написана друга частина слова. Перемагає та пара, яка зробить це швидше за всіх.
Граматичні ігри.
Кожна мова має свою граматику. Граматики української і англійської мов мають деякі схожі риси, але багато в чому відрізняються одна від одної. Подібне в граматиках іноземної та рідної мов допомагає нам оволодівати іноземною мовою, а відмінності створюють труднощі під час вивчення мови. Тому особливу увагу слід приділити тим особливостям граматики іноземної мови, яких ми не знаходи-мо в рідній мові. Найважливішітруднощі в граматиці англійської мови такі: сталий порядок слів в реченнях; наявність 16 граматичних часів замість трьох в українській мові; вживання артиклів (означеного та неозначеного), фразових дієслів та прийменників; можливість одного і того ж слова бути різними частинами мови тощо.
Саме ігрові види роботи дають змогу учням засвоювати граматику англійської мови легше, швидше і веселіше. Можна використовувати такі ігри для оволодін-ня граматичним матеріалом:
· Гра «Що в шухляді?»
Мета: тренування у вживанні структури there is/there are …
Клас ділиться на дві команди. Учитель пише на дошці:
There is a (an) _____________ in a drawer.
Перший учень першої команди називає будь-яку літеру, наприклад «е». Перший учень другої команди має закінчити речення, назвавши слово, що починається з цієї літери, наприклад: There is an eraser inthe drawer.
За доречно вжите слово друга команда дістає очко. Якщо допущено помилку, наприклад: There is an elephant in the drawer або учень другої команди не може пригадати слово, то право заповнити пропуск надається першій команді, і за правильну відповідь їй присуджується півочка. Потім літеру пропонує друга команда і гра триває. Учитель стежить, щоб літери не повторювались.
Можливі варіанти речень, в які підставляють назви предметів:
There is a (an) _____________ in the kitchen (garden, classroom, street).
Тривалість гри може бути 10-15 хвилин. Перемагає команда з більшою кіль-кістю очок.
· Гра «Лотерея»
Мета: активізація структури there is/there are … у загальних питаннях і відпові-
дях.
Учитель приносить у клас коробку чи сумку, де є багато предметів, назви яких відомі учням. Учні по черзі ставлять запитання: Is there a … in the box (bag)? Учи-тель дістає відгаданий предмет. До нього прив’язаний папірець з надписом, скільки очок заробив учень. Часто вживані предмети (олівець, ручка, зошит, книжка) можуть «коштувати» одне очко, предмети, наявність яких у класі є несподіванкою (квітка, чашка, іграшковий собачка тощо), можуть оцінюватись більшою кількістю очок. Виграє той, хто відгадає предметів на більшу кількість очок.
· Гра «Що він робить?»
Мета: навчання вживати теперішній тривалий час (PresentContinuous Tense).
Учитель заздалегідь готує картки за кількістю учнів у класі. На кожній картці англійською мовою написана дія, яку учень повинен показати за допомогою пантоміми. Наприклад: You are watching a football match on TV.
You are playing with a dog.
You are dressing a child.
На уроці кожен учень витягує картку і тримає її в секреті від інших. Далі клас ділиться на дві команди. Перший учень першої команди виходить до дошки і демонструє свою пантоміму. Перший учень другої команди повинен прокоментувати її (He/she is playingvolleyball). За відгадану дію команді зараховується двоє очок. Учень, який не може відгадати пантоміму, просить повторити її і радиться зі своєю командою. Якщо після цього він коментує дію правильно, команді зараховується одне очко.
Далі пантоміму демонструє перший учень другої команди, а перший учень першої команди має відгадати її. Всі учні по черзі показують свої пантоміми, а учні протилежної команди намагаються їх відгадати. Виграє та команда, яка відгадає найбільше пантомім з першої спроби.
· Гра «Хованки»
Мета: тренування вживання прийменників місця та загальних питань.
Учитель заздалегідь готує великий малюнок із зображенням кімнати. Ведучий (один із учнів) «ховається» де-небудь на малюнку, пише на папірці, куди він сховався і віддає його вчителю. Діти ставлять ведучому загальні питання і таким чином «шукають» його на малюнку. Щоб це було більше схоже на справжні хованки, можна хором проговорювати римівку:
Bushel of wheat, bushel of clover;
All not hid, can’t hide over.
All eyes open! Here I come.
Приклад гри:
- Are you under the bed?
- Are you behind the door?
- Are you on the chair?
- Are you in the box?
Той, хто «знайде» ведучого, сам стає ведучим.
· Гра «Коментатор»
Мета: тренування вживання теперішнього тривалого часу (PresentContinuous).
Учні по черзі виконують роль коментатора. Вони виконують певні дії та коментують їх, наприклад: I am sitting. I am standing up. I am going to the window. За кожне правильне речення учень отримує очко. Перемагає той, хто скаже правильно більше речень і отримає більше очок.
· Гра «Що у тебе в руці?»
Мета: тренування учнів у вживанні загальних питань з дієсловом “to have”.
Учитель розкладає на столі іграшки, назви яких відомі дітям. Перед грою можна повторити їх назви. Учні дивляться на них уважно протягом певного часу і намагаються запам’ятати ці іграшки. Учитель дає команду учням закрити очі і бере зі столу будь-яку іграшку та ховає її за спиною. Інші іграшки накриваються папером чи скатертиною. Потім учні відкривають очі і ставлять питання, намагаючись відгадати, яка іграшка за спиною: Have you got a …?Гра триває до тих пір, поки хтось з учнів не відгадає іграшку за спиною вчителя. Цей учень стає наступним ведучим.
· Гра «Не смійся, не посміхайся»
Мета: тренування учнів у вживанні спеціальних питань.
Кожний учень загадує будь-який предмет. Ведучий підходить до дітей і ста-вить спеціальні питання типу:
What do (did, will, does) you (your friend) eat (for dinner)?
Where do you usually sleep?
Who is your best friend?
Who has helped you?
Учні відповідають за допомогою задуманого слова, намагаючись не посміхатися: “I ate (eat) a dog.” “A ball is my best friend.” Той, хто засміється, стає ведучим і продовжує ставити запитання, намагаючись не повторювати їх.
У цій грі можна відпрацьовувати практично усі граматичні теми, але варто ро-бити перерву, щоб у дітей не виникло звикання.
· Гра «Вчителі/учні»
Мета: тренування учнів у побудові запитань та відповідей.
Клас ділиться на дві команди, кожна з яких має набір малюнків предметів, назви яких відомі учням. Гравці першої команди, «вчителі», показуючи малюнок кожному учаснику другої команди, «учням», запитують: “What’s this?”. За кожну правильну відповідь команда «учнів» дістає очко. Після цього команди міняються ролями: «учителі» стають «учнями» і навпаки. У цій грі можна тренувати різні граматичні структури, в залежності від навчальної необхідності.
· Гра «Додай своє слово»
Мета: тренування учнів у побудові речень.
Учні сідають колом. Перший учасник гри починає речення, назвавши одне повнозначне слово, другий учень повторює це слово і додає своє і т. д. Хто забуде слово або не зможе додати своє, вибуває з гри. Наприклад:
1. My brother
2. My brother decided
3. My brother decided to go
4. My brother decided to go to the park.
Після того, як з гри вибуває п’ятий учасник, другий учень починає інше речення. Якщо учні закінчують речення, наступне речення починає той, хто сидить поряд з гравцем, який сказав останнє слово.
Мовленнєві ігри.
1)Ігри на розвиток навичок аудіювання.
· Гра «Зарядка»
Мета: аудіювання наказових речень.
Учитель подає команди, а учні виконують лише ті з них, у яких є слово “please”.
Наприклад:
Hands up, please! Hands down!
Hands to the sides, please! Bend left, please!
Touch your nose! Touch your head, please!
Учні, які виконують команди без слова “please”, виходять із гри. Перемагають ті, хто залишається в грі до кінця.
· Гра «Плесни в долоні»
Мета: розвиток навичок семантизації лексики на слух, розвиток пам’яті.
Учитель називає слова з певної вивченої теми. Учні плескають в долоні після кожного слова, якщо воно належить до цієї теми. Якщо ж звучить слово з іншої теми – діти сидять тихо. Наприклад:
Grandmother, grandfather, uncle, teacher, sister, brother…
Volleyball, basketball, hockey, tennis, grey bird, hide – and – seek…
· Гра «Який малюнок?»
Мета: розвиток навичок аудіювання.
Учитель заздалегідь дає учням завдання намалювати на наступний урок іграшки, які є у них вдома і де вони знаходяться. На наступному уроці 3 – 4 малюнки прикріпляються до дошки. Учитель описує один із них. Діти слухають і визначають, про який малюнок іде мова.
· Гра «Повтори, якщо це правильно»
Мета: повторення мовних структур на позначення назв предметів, їхніх ознак,
предметів одягу, дій.
Учитель готує 10 – 15 демонстраційних малюнків. Показуючи класу малюнок, учитель коментує його. Якщо речення, сказане вчителем, відповідає малюнку, учні його повторюють, якщо ні – мовчать. Учитель може провести це як своє змагання з класом. Якщо клас або хоча б один учень повторюють за ним неправильне твердження, він записує собі очко. Якщо всі учні прореагували адекватно, очко записується класу.
· Гра «Скажи це про себе»
Мета: аудіювання і вибіркове повторення речень.
Учитель говорить учням що-небудь про себе і пропонує їм сказати те саме про себе, додаючи слово too. Якщо ж речення їх не стосується, вони повинні промовчати. Наприклад:
Учитель: I live in Ukraine.
Учень: I live in Ukraine, too.
Учитель: I am at the lesson now.
Учень: I am at the lesson now, too.
Учитель: I go to school in the morning.
Учень: I go to school in the morning, too.
Учитель: I am a teacher.
Учень: …
Учні говорять по черзі. Хто відповів неправильно, вибуває з гри. Перемагають ті учні, які залишилися у грі до кінця.
· Гра «Знайдіть відмінності»
Мета: аудіювання тексту.
Учитель вішає картину і представляє учням її опис на фонограмі чи у власному озвученні. В тексті має бути кілька невідповідностей зображеному на картині. Учні слухають і в своїх зошитах позначають кожну невідповідність. Потім вони говорять про них. За кожну помічену невідповідність учневі зараховується очко.
· Гра «Let’s fly»
Мета: розвиток навичок аудіювання.
Учитель або ведучий учень промовляє: “Let’s fly, fly, fly. Lips.” Учні показують птахів, що летять. Як тільки вони чують слово «lips», вони торкаються губ. Той, хто помилився або не зрозумів слово на слух, вибуває з гри.Гру можна проводити з різним лексичним матеріалом.
· Гра «Складіть це число»
· Гра «Складіть це число»
Мета: сприймання чисел на слух.
Клас ділиться на дві команди, які виходять до дошки. Кожна команда отримує
картки з цифрами від 0 до 9. Колір цих карток у команді різний. Учитель називає число, наприклад: three hundred and forty. Обидві команди повинні підняти відповідні картки і стати у відповідному порядку. Команда, яка зробить це швидше, дістає очко. Якщо команди склали це число одночасно, кожній зараховується очко. Гра триває до 10 очок.
2) Ігри на розвиток навичок діалогічного мовлення.
· Гра «Розпитай про містера Ікс»
Мета: розвиток навичок діалогічного та монологічного мовлення учнів.
Учитель готує картки – анкети, в кожній з яких заповнена лише одна графа (зразки карток нижче). Кількість карток повинна дорівнювати кількості учнів у класі. Картки з тією самою інформацією можуть бути у двох – трьох учнів. Кожен учень отримує одну картку з метою якомога швидше зібрати решту інформації, опитуючи своїх товаришів:
What is Mr. X’s name?
What is Mr. X’s address?
What is Mr. X’s telephone number?
What is Mr. X’s?
Is Mr. X married?
What is Mr. X’s nationality?
Зібравши всю інформацію, учень має бути готовий розповісти все про містера Ікс з опорою на картку. Хто зробить це раніше за інших, стає переможцем.
Name John Fisher Name ………………….
Address …………………. Address 15 Park Road
Telephone Number ……… Telephone Number ………
Job ……………………… Job ………………………
Nationality ………………. Nationality ………………. і т. д.
· Гра «Інтерв’ю»
Мета: вести бесіду на будь-яку тему.
Цю гру доцільно проводити маленькими групами по 4 -5 осіб. У кожній групі один учень (за власним бажанням або визначений жеребкуванням) має відповісти на запитання інших учасників гри, які ставлять по три – чотири запитання кожен. Інтерв’ю може бути на запропоновану вчителем тему або на кілька раніше вивчених тем.
· Гра «Відомі імена»
Мета: навчати ставити запитання і відповідати на них.
Учитель заздалегідь готує картки, на кожній з яких пише популярне і відоме учням ім’я письменника, актора, спортсмена, композитора тощо. Таких карток має бути втричі більше, ніж учнів у класі.
На початку гри учитель прикріплює до спини кожного учня одне з цих імен, щоб учень його не бачив. Потім учні ходять по класу, ставлячи один одному за-гальні запитання, щоб відгадати написане ім’я. Кожному співрозмовнику вони можуть поставити лише три запитання. Як тільки учневі здається, що він відгадав ім’я людини, він говорить про це вчителеві, і якщо це так, учитель прикріплює йо-му на спину картку з іншим іменем, а картку з відгаданим ім’ям перевертає написаним донизу. Гра триває близько 20 хвилин. Перемагають в ній ті учні, на спинах яких збереться найбільше карток.
· Гра «Хто це?»
Мета: активізація до теми «Зовнішність», діалогічне мовлення з теми.
Один учень виходить з класу, а решта учнів домовляється, чию зовнішність вони будуть описувати. Той, що повертається до класу, задає загальні, спеціальні та альтернативні запитання (крім запитання Who is this? ) про свого однокласни-ка. Наприклад:
Is this a boy or a girl?
Is he/she tall?
What colour is his/her hair?
What is he/she wearing? і т. д.
Якщо відгадано правильно, учень, зовнішність якого описували, виходить з класу, і гра триває.
· Гра «Запитай і дай відповідь»
Мета: навчання будувати запитання і відповіді з опорою на картину.
Учитель вішає картину. Клас ділиться на дві команди. Гравці першої команди ставлять запитання учасникам другої команди, а ті відповідають на них. Після кожного наступного запитання команди міняються ролями: той, хто відповідав, ставить запитання і навпаки. Якщо запитання повторюється, учень, який його поставив, залишає гру. Перемагає та команда, яка останньою поставила запита-ння.
· Гра «Де неправда?»
Мета: розвиток діалогічного мовлення учнів.
Клас ділять на групи по 5-6 гравців. Один учень з кожної групи виходить з класу, а решта учасників готує для нього п’ять запитань про шкільне життя. Важливо, щоб учні дійсно не знали відповідей на ці запитання. Повернувшись, учні мають дати на чотири запитання правдиві відповіді, а один раз говорять неправду. Група має виявити, на яке запитання учень дав неправдиву відповідь, і довести, чому саме. Якщо група відгадала, стає переможцем, якщо ні, перемагає учень, який відповідав на питання.
3) Ігри на розвиток навичок монологічного мовлення.
· Гра «Ланцюжок»
Мета: розвиток навичок монологічного мовлення.
На початку гри вчитель вимовляє перше речення. Наступний учень має скласти речення, яке б починалося з останнього слова попереднього речення. Якщо він не може зробити цього, він вибуває з гри і черга переходить до наступного учня.Наприклад:
I have got a cat.
The cat is grey.
The grey cat is under the chair.
The chair is near the table.
The table is in the room.
або:
I like Christmas.
Christmas is celebrated on the 25th of December.
December is in winter.
Winter is my favourite season.
The season I don’t like is autumn.
· Гра «Склади історію»
Мета: формування зв’язного монологічного мовлення, розвиток навичок аудіювання.
Кожний учень в класі отримує карточку, на якій написане одне речення з певного оповідання. Не можна показувати його іншим учням або записувати. Необхідно запам’ятати його. На це відводиться дві хвилини. Потім вчитель збирає карточки і читає оповідання. Гравці прослуховують його, і кожен з них у логічній послідовності по черзі називає своє речення. Сильним учням можна давати складніші речення, а слабшим – простіші.
· Гра «Що за предмет?»
Мета: побудова висловлювань про предмети.
Учитель готує картки, на кожній з яких намальовано який-небудь предмет, назва якого відома учням. Замість малюнка може бути написане слово. Кількість цих карток дорівнює кількості учнів в класі. Клас ділять на дві команди. Кожний учень витягує картку і тримає її в секреті від інших. На початку гри один з учнів першої команди починає описувати предмет, зображений на картці, не називаючи його. Після кожного речення учень робить невелику паузу , щоб дати можливість учням другої команди висловити здогадку. Вони можуть ставити питання
(Is this an orange?)або висловлювати припущення (I think it’s anorange). За правильне припущення учень заробляє очко для своєї команди. Учень першої команди, який описував предмет, заробляє для своєї команди стільки очок, скільки побудує речень. Гру продовжує учень другої команди, який відгадав назву предмету. Виграє команда, якій дістанеться найбільше очок.
· Гра «Найкраща пора року (кімната, будинок, іграшка тощо)»
Мета: навчання монологічного мовлення з теми «Пори року», «Будинок, квартира», «Дозвілля» тощо.
Кожен учень до цього уроку повинен намалювати свою улюблену пору року і підготуватись розповідати про неї. На уроці вчитель проводить гру – змагання. Учні по черзі виходять до дошки і, показуючи класові свій малюнок, розповідають про свою улюблену пору року. Вчитель оцінює як якість малюнків, так і мовлення учнів. За малюнок учень може отримати від одного до трьох очок. За кожне правильне речення про улюблену пору року учневі додається по очку.
· Гра «Чия це сім’я?»
Мета: аудіювання і говоріння на тему «Сім’я».
Учитель говорить три – чотири речення, які є початком розповіді про сім’ю одного з учнів (не називаючи, чия це сім’я). Наприклад:
They are five. His mother’s name is Anna Petrivna. She is 41. She is a worker.
Учень, який здогадується, що йдеться саме про його сім’ю, встає і продовжує розповідь. За кожне речення йому зараховується очко. Далі вчитель починає розповідати про сім’ю іншого учня, і гра триває.
· Гра «Відгадай, хто це»
Мета: монологічне мовлення з теми «Людина, її характер і уподобання».
Цю гру слід проводити в класі, де учні добре знають один одного. Кожен пише на папірці своє ім’я. Учитель забирає усі папірці, перемішує їх і кладе в коробку. Учні дістають з коробки будь-який папірець. Після п’яти – семихвилинної підготовки кожен з них розповідає від особи того, чиє ім’я він витяг, про його характер, інтереси, уподобання, звички. Наприклад:
I am kind. I like English lessons, but I seldom speak. I like to walk my dog. I don’t like milk, etc.
Інші учні намагаються відгадати, про кого йдеться.
ІГРИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ АЛФАВІТУ
1.
Чи знаєш ти алфавіт?
Чи знаєш ти алфавіт?
Учитель об’єднує учнів класу у 2 – 3 команди. Кожна команда отримує 26 карток, на яких записані літери англійського алфавіту. Учні мають розмістити літери в алфавітній послідовності. Перемагає команда, котра найшвидше впоралася із завданням і виконала його правильно.
2.
По-порядку
По-порядку
У вчителя – два набори карток із літерами алфавіту. Клас ділиться на дві команди, кожна з яких отримує один набір карток. Учні стають групами у протилежному від дошки боці класу. Коли вчитель вимовляє слово, наприклад, «pencil», діти з відповідними буквами йдуть до дошки і витворюють це слово. Команда, що склала слово першою, отримує кількість балів, що дорівнює кількості букв у слові.
3.
Знайди пару
Знайди пару
Учитель об’єднує учнів класу в групи по 4 – 5 осіб. Кожна група отримує по два конверти. В одному конверті – картки, на яких зображені друковані літери, в іншому – прописні. Учням потрібно до друкованих літер дібрати відповідні прописні букви. Перемагає команда, яка першою впоралася із завданням і виконала його правильно.
Можна проводити схоже змагання, добираючи до великих літер відповідні малі літери.
4.
Пригадай слово
Пригадай слово
Учитель вибирає літеру алфавіту. Учні по черзі промовляють слово, яке починається цією буквою. Той, хто повторює вже назване слово – вибуває з гри. Гра триває доти, доки не залишається тільки один учасник – він і є переможцем.
5.
"Професор ABC"
"Професор ABC"
Один учень – «професор ABC» – кидає м'яч одному з учнів і каже: «А». Учень, зловивши м'яч, кидає його назад, каже: «В». Учень – «професор ABC» – знову кидає м'яч і каже: «С». Таким чином гравці називають усі літери англійського алфавіту.
6.
Хто найкраще
Хто найкраще
Вчитель пропонує одному з гравців назвати літеру англійського алфавіту. Учень, який сидить поруч, повинен швидко сказати, яка літера йде за названою в алфавітному порядку. Потім учитель звертається до другого учня з цим проханням, а його сусід по парті називає наступну літеру.
Гра проводиться в швидкому темпі. Учень, який не зумів швидко і правильно назвати літеру, вибуває з гри. Виграє той, хто жодного разу не помилився.
7.
Алфавітне дерево
Алфавітне дерево
На дошці намальовано два дерева. Клас ділиться на дві команди. Вчитель викликає по одному гравцю з кожної команди і каже назву літери. Учні повинні швидко написати цю літеру кожен на своєму дереві. Якщо учень помилиться, команда втрачає бал. Перемагає та команда, гравці якої жодного разу не помилились.
^ ФОНЕТИЧНІ ІГРИ
8.
Фонетична зарядка
Фонетична зарядка
Клас ділиться на декілька команд (залежно від кількості учнів). Учитель вимовляє слова, пропонуючи командам почергово називати, яке слово (із чотирьох) відрізняється від інших.
Наприклад:
man – man – men – man ;
bad – bed – bad – bad;
ship – ship – sheep – ship;
live – leave – live – live.
9. Маленький сонько
Вчитель записує на дошці вірш, читання якого допоможе тренувати вимову звука [כֿ:]. Учні повинні прочитати його, зігравши сонька, котрий вічно позіхає. Положення губ при вимові звука [כֿ:] наглядно демонструється у слові yawn. Переможець – той, хто найкраще справився з вимовою.
^ They call me Little Sleepy Head!
I yawn at work, I yawn at play!
I yawn and yawn and yawn all day
Then take my sleepy yawns to bed!
That’s why they call me Sleepy Head.
10.
Знайди звук
Знайди звук
Учитель пропонує дітям знайти у підручнику, посібнику чи у тексті, записаному на дошці, слова з певним звуком чи звукосполученням. Перемагає учень, котрий знайшов якомога більше слів.
11.
Шифрувальник
Шифрувальник
Учитель читає слова з контрастними звуками.
Наприклад: [е] і [æ]
1.
grey; 2) grand.
grey; 2) grand.
1.
hat; 2) head; 3) hand.
hat; 2) head; 3) hand.
1.
and; 2) end.
and; 2) end.
1.
ten; 2) pen; 3) man.
ten; 2) pen; 3) man.
Учні повинні записати «код» – номери слів з певним звуком (наприклад [æ] – 21313). Учні зачитують свій «код». Перемагають ті, які правильно вказали усі цифри «коду».
12.
Посортуй слова
Посортуй слова
Учитель об’єднує клас у 2 команди. Кожна з команд отримує кілька конвертів, на яких записані звуки, і набір карток зі словами. Потрібно розмістити картки у відповідні конверти (слова повинні містити звуки, написані на конвертах). Перемагає команда, яка першою впоралася із завданням і виконала його правильно.
13.
Ланцюжок
Ланцюжок
Клас ділиться на дві групи. Після відпрацювання вимови будь-якого звука, наприклад [æ], вчитель пропонує учасникам обох груп по черзі називати слова з цим звуком. Виграє команда, яка назвала більше слів.
Наприклад:
flat bag
back cap
hand man
map black
bad lamp
cat glad
^ ГРАМАТИЧНІ ІГРИ
14.
Що там?
Що там?
Вчитель умовно кладе якусь річ у портфель. Учні по черзі мають відгадувати, що там, ставлячи запитання. Учень, який правильно назве річ, заховану в портфелі, стає ведучим.
Наприклад:^ Is there a pan? No, it isn’t.
Is there a pencil? No, it isn’t.
Is there a pencil-box? No, it isn’t.
Is there a book? No, it isn’t.
Is there a copy-book? No, it isn’t.
Is there a ball? No, it isn’t.
Is there an apple? No, it isn’t.
Is there a rose? No, it isn’t.
15.
Лото
Лото
Для гри в лото вчитель заздалегідь готує чисті картки та картки з числами. Приклад картки для гри в лото:
45 | 33 | 10 | ||
6 | 84 | 64 | 17 | |
87 | 23 | |||
65 | 13 | 89 | ||
77 | 43 | 5 |
Ведучий тягне з коробки або мішечка картку й англійською мовою називає число. Учасники, котрі мають картки з такими числами, накривають їх чистими картками. Перемагає той, хто першим закриє будь-які три рядки.
16.
Що змінилося?
Що змінилося?
Одному учневі зав’язують очі. Інші щось змінюють у класі. Коли учневі розв’язують очі, він повинен сказати, що змінилося. Перемагає той, хто помітить усі зміни в класі.
Наприклад:
Somebody has opened the window.^ Lena has taken off her shoes.
My bag has disappeared from the floor.
Natasha has given Vita her pen.
17.
Хто уважніший?
Хто уважніший?
А) Учитель заздалегідь готує дві картки: одну зі знаком «+», іншу – «–». Вчитель називає число і показує одну картку. Якщо це плюс, то учень повинен назвати наступне число, якщо ж мінус – то попереднє.
В) Учитель пропонує порахувати до 40, пропускаючи числа, кратні 5 або 3, чи порахувати в зворотному порядку, пропускаючи парні або непарні числа.
Таку ж гру можна грати в колі, промовляючи замість кратних чисел слово «buzz». Хто забуде це зробити, вибуває з гри. Перемагають учні, які залишаться у грі, що триває 3 – 4 хвилини.
С) Учитель об’єднує учнів у дві команди. На дошці англійською мовою у два стовпці написані числівники. Учитель промовляє їх українською мовою, а учні на дошці викреслюють названі числівники.
Ще один варіант гри – на дошці написані стовпці чисел, учитель промовляє англійською мовою числівники, а учні викреслюють відповідні числа.
18.
Відгадай
Відгадай
З-поміж учнів учитель обирає одного ведучого, який загадує, що в нього є якась річ (чи тварина). Інші учні ставлять запитання, намагаючись відгадати, що має ведучий. Учень, який відгадав, стає ведучим.
Наприклад:^ Have you a cat? No, I haven’t.
Have you a dog? No, I haven’t.
Have you a box? No, I haven’t.
Have you a rabbit? No, I haven’t.
Have you a squirrel? No, I haven’t.
19.
Хто це?
Хто це?
У грі беруть участь усі учні класу. Один учень виходить із класу, а інші домовляються, кого з присутніх вони характеризуватимуть. Той, що за дверима, повертається в клас і запитує: «If this person were vegetable (fruit, sweet, animal, car, nature, flower, city, etc) what vegetable (fruit, sweet, animal, car, nature, flower, city, etc) would he be?»
Один із учнів відповідає: «If he were a vegetable he would be an onion».
Після 4 – 5 відповідей на питання учень, котрий запитує, повинен сказати, про кого з однокласників йдеться.
20.
Що малює вчитель?
Що малює вчитель?
Учитель малює на дошці картину. Після кожного нового елемента учні намагаються відгадати, що буде зображено на малюнку. Перемагає той, хто першим здогадався, що малює вчитель.
Наприклад:
Will be a tree? Will be an umbrella?
^ ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ НАВИЧОК ЧИТАННЯ
21.
Прочитай без помилок
Прочитай без помилок
Учнів об’єднують у три команди. На столі лежать картки з уривками тексту (по три речення на картці). Представники кожної команди по черзі вибирають собі картку і зачитують речення. За кожне правильно прочитане речення команда отримує один бал. Перемагає команда з найбільшою кількістю балів.
22.
Будь уважним
Будь уважним
Учитель читає слово чи фразу з тексту, а учні повинні якнайшвидше знайти її в тексті й правильно прочитати речення з цим словом чи фразою. Хто першим знайде потрібне слово чи фразу у реченні, той далі обирає слово, котре шукають усі інші учасники.
23.
Прочитай без помилок
Прочитай без помилок
Учнів об’єднують у три команди. На столі лицьовим боком вниз лежать картки з уривками тексту (по три речення на картці). Представники кожної команди по черзі обирають собі картку і зачитують речення. За кожне правильно прочитане речення команда отримує один бал. Перемагає команда із найбільшою кількістю балів.
24.
Пиши-читай
Пиши-читай
Учитель об’єднує учнів у дві команди, кожна з яких обирає собі капітана. Капітани команд виходять до дошки. За визначений час вони повинні написати якомога більше слів, які починаються на одну літеру (наприклад, j: January, June, July, just, jumping, journey, jacket, job, jam, joke, joy).
Учитель перевіряє правильність написаного і викреслює слова з помилками. Потім члени команди по черзі читають слова, що залишилися. Неправильно прочитані слова теж викреслюють. Перемагає команда, у якої залишилось більше правильно записаних і прочитаних слів.
^ ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ НАВИЧОК АУДІЮВАННЯ
25.
Саймон каже
Саймон каже
Для гри знадобиться лялька, що виконуватиме роль Саймона. Вчитель пояснює учням: «Children, look at this man. His name is Simon. And he is a teacher now. You must obey only his commands. Simon says, «Stand up!» Good! Simon says, «Hands up!» Good! Sit down! Why did you sit down? Simon did not say, «Sit down». Remember – Simon is a teacher».
Учні повинні виконувати команди тільки в тому випадку, якщо їй передують слова «Simon says».
26.
Порівняй
Порівняй
На дошці кріпиться картина чи малюнок. Учитель описує картину, припускаючись помилок та неточностей у висловлюванні. Учні повинні назвати невідповідності зображеного малюнка й опису вчителя. За кожну зауважену невідповідність зараховується один бал. Перемагає той учень, котрий набирає найбільшу кількість балів.
27.
Чий портрет?
Чий портрет?
Учитель робить словесний портрет учня. Наприклад: «She is a tall girl with fair hair and grey eyes. She likes learning English and History. Her hobby is knitting».
Учні повинні здогадатися, про кого з однокласників йдеться. Хто здогадується першим, стає ведучим.
28.
Малюнок
Малюнок
Гру проводять, коли вивчають частини тіла людини. Двоє учнів на дошці із зав’язаними очима малюють людину. Учитель чи ведучий диктує, що потрібно намалювати.
Наприклад: Draw a neck. Draw an arm.
^ ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ УСНОГО МОВЛЕННЯ
29.
Продовж розмову
Продовж розмову
У грі беруть участь усі учні класу. Перший учень, на якого вкаже вчитель, повинен придумати речення зі словами, що були вже вивчені, і вказати на іншого учня. Той, у свою чергу, має скласти речення, котре б починалося словом, на яке закінчувалося попереднє речення. За кожне правильне речення нараховується один бал. Перемагає той учень, котрий набрав найбільше балів.
Наприклад:
Учень № 1: I like flowers.
Учень № 2: ^ Flowers grow in summer.
Учень № 3: Summer is my favourite season.
Учень № 4: The season I like best is winter.
Учень № 5: Winter means cold.
Учень № 6: Cold days are pleasant…Etc.
30.
Естафета
Естафета
Учитель вимовляє (або записує) коротке речення. Потім передає естафету (наприклад, кидає м’ячик) одному з учнів, який повинен продовжити думку. Кожен наступний учасник має повторити сказане і розширити речення. Учень, який не може розширити речення, вибуває з гри. Виграє той, хто складе найдовше речення.
Наприклад:
1.
I have a pencil.
I have a pencil.
2.
I have a red pencil.
I have a red pencil.
3.
I have a thick red pencil.
I have a thick red pencil.
4.
I have a good thick red pencil.
I have a good thick red pencil.
5.
I have a long good thick red pencil.
I have a long good thick red pencil.
6.
I have a very long good thick red pencil.
I have a very long good thick red pencil.
7.
I have a very long good thick red pencil and a short pencil… Etc.
I have a very long good thick red pencil and a short pencil… Etc.
31.
Як тебе звати?
Як тебе звати?
Учень-ведучий сидить на стільці спиною до класу. Вчитель вказує на одного з учнів класу і запитує: «What is your name?» учень відповідає: «My name is____», називає своє ім’я чи ім’я іншого учня. Вчитель запитує ведучого: «Is it____?» Він відповідає: «Yes, it is», або «No, it isn’t». Якщо відповідь правильна, то ведучий залишається на своєму місці, якщо ж ні – міняється місцем з учнем, котрому вдалося його перехитрити.
32.
Заборонена буква
Заборонена буква
Учитель об’єднує учнів у 2 – 3 команди. Кожна команда готує по три запитання для інших команд і називає літеру, яку заборонено використовувати у відповіді. Перемагає та команда, яка відповість на всі запитання, не використовуючи «заборонену букву».
33.
Мій робочий день
Мій робочий день
Учень-ведучий показує мімікою та жестами усе, що він виконував протягом свого робочого дня. Інший учень озвучує усе, що жестами зображував ведучий.
34.
Знайди невідповідність
Знайди невідповідність
Учні працюють і парах, сидячи за партами. Кожна учень отримує малюнок. Малюнок першого та другого учнів мають деякі відмінності. Перший учень описує свій малюнок, а другий – уважно слухає, він повинен знайти невідповідності на своєму малюнку. Дозволяється перепитувати, уточнювати. Перемагає пара, яка найшвидше знайде усі відмінності.
35.
Що це?
Що це?
Учням по черзі зав’язують очі і пропонують взяти предмет, який стоїть на столі. Учень повинен описати предмет і відгадати, що це. Можна використовувати пластмасові іграшки, шкільне приладдя.
36.
Де це відбувається?
Де це відбувається?
Учитель готує 20 карток із назвами різних місць. Учнів об’єднує у групи по 3 – 4 учасники. Один з учасників кожної групи тягне картку і група готує невеликий діалог про вказане місце. Усі групи по черзі відтворюють своє діалоги, а інші групи мають відгадати місце, де діалог відбувається.
37.
Табу
Табу
Учитель готує картки, на яких написана назва теми і 5 – 6 слів до неї. Учні об’єднуються у дві команди. Один учасник команди отримує картку. Він повинен описати тему своїй команді, використовуючи слова, яких немає на картці. На це відводиться 3 – 4 хвилини. Команда отримує один бал за кожне вгадане слово. Якщо по закінченні часу команда не дала правильних відповідей, то шанс отримати додаткові бали надається іншій команді. Якщо учасник, який описує слова, скаже будь-яке слово з картки, то бал отримує команда-суперник.^ Приклади карток:
Autumn: yellow, September, harvest, wind, mushrooms, rain.
Cinema: star, role, TV set, movie, comedy, script.
School: subject, desk, chalk, headmaster, textbook, pointer.
Books: library, writer, dictionary, bookcase, poem, bookshop.
38.
Відчуття
Відчуття
На дошці прикріплена картина. Учні повинні описати свої відчуття – тобто все, що вони могли б чути, бачити, уявно опинившись у середовищі, зображеному на картині.
Наприклад, на картині зображений ліс.
Hear: bird’s singing.
See: trees, flowers, bushes, birds, azure sky.
Smell: flowers’ fragrance.
Taste: an apple
^ ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ НАВИЧОК ПИСЬМА
39.
Склади слова
Склади слова
Вчитель записує на дошці яке-небудь слово, у якому багато літер, наприклад, schoolchildren. Із букв цього слова учні, поділені на дві команди, повинні скласти якомога більше нових слів. Виграє команда, котра утворила більше слів.
Наприклад:
Schoolchildren: he, she, side, shoe, son, nose, ill, red, doll, line, child, school.
40.
Переправа
Переправа
Дві команди переходять річку в різних місцях по камінцях, які умовно позначені квадратиками (по десять для кожної команди). Щоб ступити на камінчик, в квадрат потрібно вписати слово з певної теми (наприклад, «Будинок, квартира»).
Якщо при написанні слова учні припустилися помилки або слово не відповідає заданій темі, команда втрачає право на хід і залишається на місці. Виграє та команда, котра швидше переправилась через річку.^ Приклади слів, написаних обома командами:
Arm-chair, bed, flat, shelf, sofa, room, lamp, radio, chair.
Bedroom, carpet, clock, cupboard, TV set, table, wardrobe, hall, kitchen, telephone.
41.
12 балів
12 балів
Учнів об’єднують у 2 –3 команди. Учитель диктує слова. Представники кожної команди по черзі записують їх на дошці. Команда, учасник якої правильно напише слово, отримує бал. Якщо слово написане неправильно, то його може записати учасник іншої команди. Перемагає команда, яка набрала більше балів (наприклад 12).
42.
Ланцюжок
Ланцюжок
Учасники гри повинні добре знати написання слів. Перший учень (або учитель) записує слово. Наступний повинен записати слово, що починається з передостанньої букви попереднього слова ( не останньої, бо часто це буває буква е, яка в основному не читається).
Наприклад:
Table,
Lamp,
Map,
Pencil,
Leg,
Girl,
Lemon,
Nose
Stone,
Nut,
Tree.
43.
Я знаю ще!
Я знаю ще!
А) У грі беруть участь усі учні класу. Вчитель називає літеру, а учні повинні записати якомога більше слів, що починаються саме з неї.
Б) Учні повинні записати якомога більше слів на вказану тему.
С) Учні мають скласти якнайбільше речень із вказаним ключовим словом.
Наприклад:
Family: I have a family.
My family is big.
It is a very good family.
I like my family.
44.
Хто швидше?
Хто швидше?
Учні поділені на дві команди. На дошці в два стовпчики написані слова з пропущеними літерами. Учні (по-одному від кожної команди) по черзі виходять до дошки і вписують пропущену букву у слова, потім передають кусочок крейди товаришу по команді як естафету. Виграє команда, яка правильно та швидко справилась із завданням.
Приклад:
w-nter su-mer
sprin- a-tumn
da- dat-
sea-on we-ther
weat-er Ma-ch
45.
Чи знаєш ти правопис?
Чи знаєш ти правопис?
На дошці записано 20 – 25 слів. Деякі з них містять помилки. Учні повинні помітити помилки та у свої зошити записати слова правильно. Перемагає той, хто першим помітить усі слова з помилками та правильно їх напише у зошиті.
46.
Склади словосполучення
Склади словосполучення
Учитель зачитує слова, а учні складають з ними словосполучення. Перемагає учень, який складе найбільше словосполучень.
Наприклад:
Book – to read a book, an interesting book, an old book, a new book, an English book, a clean book, a dirty book, to open a book, to close a book, my book, to buy a book, to write a book, to translate a book, to publish a book
- ^ ЛЕКСИЧНІ ІГРИ
47.
Монстри
Монстри
Гру доцільно проводити для закріплення лексичного матеріалу з тем «Тварини», «Частини тіла». Учнів об’єднують у дві команди. Учитель пропонує намалювати частини тіла різних тварин (наприклад: «Draw cat’s eyes/ peacock’s tail/ snake’s head/ elephant feet/ bat’s wings!»). Учасники гри від кожної команди біжать до дошки й виконують завдання. Далі малюють наступні представники команд. Останні учасники від кожної команди повинні домалювати «монстра» і дати йому кличку.
48.
Поле чудес
Поле чудес
Гра схожа до однойменної телепередачі. На дошці, відповідно до кількості букв загаданого слова, подані клітинки. Ведучий зачитує визначення слова, учні по черзі називають букви, вписують їх у клітинки та відгадують слово.
49.
Перевір себе
Перевір себе
Учням пропонують тему (school, subjects, professions, animals, buildings, clothes, weather, character and appearance), на яку упродовж 1,5 – 2 хв. вони повинні написати якомога більше слів. Учні по черзі зачитують слова. Якщо слово повторюється, то його викреслюють. Перемагає той, у кого залишиться більше слів.
50.
Зміни слово
Зміни слово
На дошці написане слово. Учні утворюють нові слова, змінивши порядок літер.^ Приклад завдання:
Salt – last; eat – tea; panel – plane; item – time; lame – male – meal; mane – mean – name; file – life; dare – dear – read.
51.
Гра в антоніми
Гра в антоніми
По класу швидко передають м’яч чи м’яку іграшку. Вчитель промовляє слово і каже: «Стоп!» Учень, у чиїх руках у той момент була іграшка, називає антонім до слова. За правильну відповідь гравець отримує бал. Гра триває. Перемагає гравець, який набрав найбільше балів.
Наприклад:
Hot – cold; light – dark; up – down; high – low; strong – weak; old – young; wide – narrow; friend – enemy; lose – find; live – die; open – close; good – evil.
52.
Утвори нові слова
Утвори нові слова
На дошці написане слово. З його літер учням упродовж 3 – 4 хв. Потрібно утворити якомога більше слів, або записати найдовше слово. Перемагає той, хто утворив найбільше слів і хто склав найдовше слово.^ Приклади слів: rainbow, adventure, profession, knowledge.
Приклади виконаного завдання: planetarium (plan, plane, plate, planet, eat, lane, net, run, pan, pen, pet, petal, ten).
53.
Ланцюжок
Ланцюжок
Учитель пропонує учням тему (наприклад, «Sport and Games») і називає будь-яке слово, що стосується цієї теми. Учні по черзі називають слова, які починаються останньою літерою попереднього слова: hockey – yachting – gliding – gymnastics – skating – goal – lawn – tennis. Букви, які рідко вживаються, до уваги не приймають. Якщо слово закінчується такою буквою, то для наступного слова використовують передостанню букву. Відповідати потрібно швидко. Хто не зможе дібрати потрібного слова або назве слово, що не стосується теми, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишиться у грі до її закінчення.
54.
Слово в слові
Слово в слові
На дошці написані слова, які містять приховані слова, котрі треба знайти.
Наприклад: close, spend, page, remember, friend, lesson, every, interesting, international, theatre, spring, expression, visit, mouth, history, learn, pleasure.
55.
Вінегрет
Вінегрет
На дошці написані слова, літери у яких перемішані. Учні повинні розпізнати слова та записати їх у зошити. Перемагає той, хто правильно запише всі слова. Для спрощення завдання вчитель вказує тему, до якої можна віднести слова.^ Приклад завдання:
Jobs and professions: bbrrae, achctrite, cpsromoe, chateer, wylaer, gienener, runse, rengised, germana, tiware, oeossfprr, heardastem.
(Barber, architect, composer, teacher, lawyer, engineer, nurse, designer, manager, waiter, professor, headmaster).
56.
Допиши слово
Допиши слово
На дошці записані слова, у яких бракує перших 2 – 3 літер. Учні дописують початки слів. Перемагає той, хто першим впорається із завданням.
Наприклад:
1.
…ace, …ane, …ant, …ay. (pl)
…ace, …ane, …ant, …ay. (pl)
2.
…ner, …rect, …respond. (cor)
…ner, …rect, …respond. (cor)
3.
…ferent, …ficult. (dift)
…ferent, …ficult. (dift)
4.
…nder, …rd, …rld, …ol. (wo)
…nder, …rd, …rld, …ol. (wo)
5.
…wer, …wel, …wn, …pic. (to)
…wer, …wel, …wn, …pic. (to)
57.
Хто швидше складе речення
Хто швидше складе речення
Команди отримують аркуші з реченнями, в яких переплутано слова. Команда, яка правильно відредагує речення і запише його, –переможець
Немає коментарів:
Дописати коментар